johannes p osterhoff | |
Next-generation operation systems fascinate their users with new graphic effects, liquid animations, undimmed transparencies, striking drop shadows and with truly-colored buttons. These interfaces especially in the last years have not only become very colorful also the semantic layer has widened: depiction of promises and utopias, of progress and lifestyle have joined the metaphors indeed necessary to machine-interact. johannes p osterhoff questions this enriched visual interface of state-of-the-art operating systems and shows that by now it has become possible to paint entire pictures with this additional visual information. He thus rises the question of the significance and values of such systems. For the digital paintings of this project johannes p osterhoff only used elements from Aqua the graphical user interface from OS X by Apple Computer among them scrollbars, menu-elements, buttons to close or minimize windows to paint with these small digital fragments over-sized images for real space. -------------------------------------- Aqua was initiated in 2005. Pictures of the Aqua series have been exhibited at the European Media Art Festival 2006 in Osnabruck, Germany. ABC Gallery now presents new works and one classic. johannes p osterhoff is diploma holder of Merz Akademie Stuttgart, Germany and European Media Master of Arts (University of Portsmouth). His connection to Russia started in 2004 with an internship at Art. Lebedev Studios. Since then the impressions of Moscow have been rendered into other artistic work for example the Hausbau-Projekt, that has become the world’s first dynamically illustrated PDF-magazine. |
Очередное поколение операционных систем восхищает пользователей новыми графическими эффектами, «жидкой» анимацией, трехмерной прозрачностью, реалистичными тенями и бесподобно цветными кнопками. Шире становится не только цветовая палитра интерфейсов последних лет, но и их символическое значение: картина обещаний и утопий, прогресса и стиля жизни должна быть воплощена в метафоре цифровой интерактивности. johannes p osterhoff вопрошает эти разбогатевшие визуальные интерфейсы операционных арт систем, и показывает что теперь, есть возможность рисовать уже только этими добавочными элементами. Таким образом, он поднимает вопрос о значении и стоимости таких систем. Для цифровой живописи этого проекта johannes p oterhoff использовал только элементы графического интерфейса Aqua операционной системы Mac OS X от компании Apple -------------------------------------- Проект Aqua был начат в 2005 году. Картины из этой серии были показаны на Европейском Медиа Фестивале 2006 в городе Оснабрюк (Германия). Сейчас в галерее АВС представлены новые работы из этой серии и одна классическая. johannes p osterhoff окончил Академию Мерц в Штутгарте (Германия) и получи степень Мастера Медиа Искусства в университете города Портсмут (Великобритания). Его связь с Россией началась в 2004 году с практики в дизайн студии Артема Лебедева. С тех пор впечатления от Москвы были визуализированы в различных работах, в том числе в Hausbau-Projekt, который стал первым динамически иллюстрированным журналом в формате PDF. |